Saturday, February 9, 2008

PANDANGAN PENYOKONG PAS

ZiarahmenilaI
Joined: Aug 22, 2007
Posts: 1467

Posted: Wed Feb 06, 2008 9:51 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Puncanya PAS berkewajiban menentang UMNO ialah pihak UMNO hanya membiarkan saja Tunku menerima Perlembagaan Negara yang digubal oleh Reid yg memperuntukkan adanya hukum-hukum Allah tidak boleh dijadikan undang-undang bagi rakyat beragama Islam. Satu daripada hukum Allah itu adalah hukum hudud.

Kita mesti jangan melupakan punca, dan selepas itu kita kena berfikir bahawa kita adalah beragama Islam, tentunya kita bukan golongan Islam sekular. Jadi, berdasarkan kepada punca itu tadi, wajarkah atau tidak PAS bangun menentang UMNO, mengikut ajaran Islam?

Jika wajar, apakah kewajarannya itu di peringkat WAJIB, SUNAT atau HARUS?

Kita jangan membesar-besarkan dan menguar-uarkan akibat saja semata-mata tetapi melupakan begitu saja apa puncanya sesuatu perakra itu berlaku/wujud.
.

Last edited by Ziarahmenilai on Wed Feb 06, 2008 11:00 pm; edited 3 times in total
---------------------------------------------------------------------------

Itulah sebabnya PAS tidak kisah walau pun 50 tahun berjuang masih kalah, ada yang kalah teruk dalam PRU menentang UMNO kerana berkewajibannya menentang itu kerana UMNO mendokong Perlembagaan Negara yang kuasa Perlembagaan itu sendiri menjajah rakyat beragama Islam dari segi menegah rakyat mahukan negara berhukum dengan hukum Allah.

Kalau misalnya al-kafirun memelihara babi dekat rumah kita atau di kampung kita dan babi itu berkeliaran, sanggup pula kita menentang habis-habisan, sebab hukum Allah adalah babi itu najis.

Kalau bab khinzir itu orang UMNO juga bising sanggup menentang kerana hukum Allah babi itu najis; tetapi berkaitan dengan kebebasan berzina di sana sini, mencuri dan merompak; kenapa hukum Allah iaitu hudud, UMNO tak mahu nak pakai... tak mahu nak perjuangkan; apa pasal?

Last edited by Ziarahmenilai on Wed Feb 06, 2008 10:42 pm; edited 3 times in total

No comments: