Saturday, February 9, 2008

SEJARAH POLITIK MELAHIRKAN PERPECAHAN

mindamerdeka
Kadet
Joined: Dec 12, 2007
Posts: 1213
Location: depan lab top acer
Posted: Wed Feb 06, 2008 9:40 pm Post subject: SEJARAH POLITIK MELAHIRKAN PERPECAHAN

--------------------------------------------------------------------------------

Walaupun pemimpin PAS sudah menyedari bahawa politik itu politik, namun pemikiran mengkufurkan musuh ketat PAS; UMNO, masih lagi berakar umbi dalam dan sukar dibuang.

UMNO bukan sahaja musuh politik, bahkan musuh dalam beragama.

Melawan UMNO adalah jihad bg kefahaman sebahagian besar pendukong PAS.

Komen seorang ahli TKO:
Quote:
Orang melayu dan ISLAM? Islam yang macam mana tu? Islam setakat nama je ke? Islam yang pakaiannya dan cara hidupnya lebih dari orang kafir...gitu? sampai tak leh nak beza ni Islam ke kafir...kena cek ic lu...tupun belum tahu murtad ke tak...berapa ramai yang yang solat tapi rukun islam pertama hancur...apa bezanya kalau sikafir solat gak...

Pak imam ameno yang rosak akidah tu...tak payahlah solat kalau belum taubat yang sebenar²nya...kata setengah ulamak kena baharui kalimah syahadah...Pak imam ameno tu dah tobat ke belum?




Sudah berpuluh tahun, setiap kali PRU PAS menganggap UMNO adalah musuh politik + musuh agama.

Mari kita lihat lihat di Indonesia dan Turki.

Di Indonesia, mereka yg menerima tarbiah dari ikhwan indonesian, sebahagiannya terlibat dalam PKS sebagai medan mengembang dakwah islam. Sebahagian lagi ahli, tidak terlibat dalam PKS, dan mereka terlibat dalam NGO atau membuka institusi pendidikan. PKS tidak bermusuh dgn parti lain seperti permusuhan PAS Vs UMNO. PKS menganggap parti lain sebagai mad'u mereka.

Begitu juga di Turki. Sebahagian ahli-ahli dari jamaah annur terlibat dgn politik, dan sebahagian yg lain terlibat dalam aktiviti bukan politik. Jadi mereka berpolitik sekadar menyampaikan mesej islam, bukan pertembungan jihad melawan parti lain.

Sejarah politik di Malaysia telah tercorak begitu rupa; umno adalah musuh pas. musuh pas adalah musuh islam. menentang musuh islam adalah jihad. amanat TGHH adalah bukti yg jelas.

Jadi tidak hairanlah pendukong PAS maki hamun UMNO dan pemimpin UMNO dengan ayat2 quran..kerana pertarungan UMNO Vs PAS adalah tuntutan agama!


Sampai bila kita begini?

No comments: