Friday, January 18, 2008

AKU TETAP UNDI PAS

Posted: Sat Jan 19, 2008 2:48 pm Post subject: AKU TETAP UNDI PAS

Spanar tanya aku, mung undi gapo... Aku jawab, aku tetap undi PAS. Aku undi PAS sebab utama; calon PAS lebih amanah.

Tapi kalau aku dengar dia kata nak tegak negara Islam di Malaysia, aku tawar hati sikit nak undi calon tuh. Atau dia guna ayat2 quran dan mentafsir ikut nafsu dia. Itu semua strategi nak raih undi Melayu jah. Dah beribu2 ayat Quran dihamburkan untuk tujuan meraih undi terutama musim dekat PRU.

Kalau betul-betul nak tegak daulah islam, tak kan pemimpin no 1 berpelukan dgn kafir harbi. [kafir yg memerangi daulah islam]. Kalau betul2 nak tegak daulah islam, kaedah pilihanraya bukan satu-satunya jalan, sebab penduduk islam Malaysia 60% jah. Pecah dua pulak dgn UMNO.

Jadi kalau nak memerintah, terpaksa bergabung dengan bukan Islam. Selama ni, ayat quran yg org kampung jaja ialah ayat jgn ambil org kafir sebagai wali. UMNO ambil Samy Velu jadi wali. Jadi UMNO bercanggah dgn Quran.

Tu baru nak memerintah bersama. Tegak daulah, jauh lagi..... Jadi aku berpendapat, nak tegak daulah kena bekerjasama dgn semua pihak termasuk ahli UMNO kerana tegak daulah ni wajib ke atas semua org islam.

Peranan Pas setakat mewakili peribadi2 islam dalam DUN atau Parlimen. Kalau boleh memerintah 4 negeri, alhamdulillah. Jadi kita sokong calon PAS, seperti kita anjur orang baik2 jadi manager bank conventional.

Kalu org jahat seperti Najib menjadi manager bank, habis duit bank dia sapu. Kita nak tok guru tadbir, walaupun bank tu bank jahiliah.

Kalu nak memerintah negara, PAS kena lapang dada. Negeri PAS ambil, parlimen bagi ADIL dan DAP. Kalau PAS hantar calon Parlimen yang tidak berfungsi, lebih baik mewakilkan kpd calon ADIL yg lebih berwibawa.

Kalau PAS taksub kpd kumpulannya yang 'islamik', gabungan BA akan menjadi rapuh dan menunggu pecah.

No comments: