Friday, January 18, 2008

PERTANYAAN UNTUK DPPSUBANG

jazakallahu khairan kerana mung balas...

aku bukan tak setuju PAS pileh kaedah pilihanraya untuk dapat kuasa.

Tetapi aku dok setuju puak mung guna hujah Quran agar orang ramai sokong PAS nak tegak daulah.

Kalau nak memerintah munasabah..aku pun sokong lama dah.

Bila kata nak tegak daulah islam...aku nampak ada penipuan...

Kalau mung boleh cerita step by step kaedah pilihanraya dapat tegak daulah islam dan dapat yakinkan aku...hari ni jugak aku akan bela PAS habis2an..

Negara islam yg aku faham... SEMUA jawatan penting hanya untuk org Islam. Menteri, Askar, Hakim, mesti Islam, sebab org kafir tak boleh berjihad dan tak boleh keluar hukuman. Institusi raja kena buang. Pengundi hanya org islam yg layak. Bukan Islam 40% akan jadi warganegara zimmi dan kena bayar jizyah.

Dgn scenario yg ada lagu mana kaedah PAS nak tegak islam melalui pilihanraya? royat step by step. kita ada akal yg Allah beri, tak kan tak mahu guna. jgn takut untuk berfikir dan melawan arus.

Aku tak pasti ahli2 PAS faham ko dok negara islam, sebab tu asyik sebut hudud jah.

No comments: