Friday, January 18, 2008

BERSIHKAN POLITIKUSARAP

muhammad fakhrul razi said...

assalamualaikum ustaz.. tahniah.. akhirnya entri ini telah membidas hujah ustaz sendiri dalam entri sebelumnya tentang tahaluf siasah yang diperkatakan ustaz.namun, nampak seolah-olah ustaz tidak mendalami sangat soal politik PAS sedalamnya.

terengganu ditadbir PAS pada tahun 1999 sebenarnya atas dasar sentimen apa, jika bukan isu anwar ibrahim. Dan terengganu tidak diperintah oleh PAS kembali pada tahun 2004 atas sentimen apa, jika bukan sentimen anwar yang menghilang dan naiknya sentimen pak lah.

saya amat bimbang entri mengagungkan haji hadi oleh ustaz dalam blog ini akhirnya akan diketawakan sendiri oleh rakan2 lain dalam PAS apabila telah ada suara-suara untuk menggantikan presiden baru pada orang muda dan menyeru haji hadi beralih ke dewan ulama.

apabila saya membaca entri ini, barulah saya faham kenapa ustaz begitu yakin dengan teori tahaluf siasah yang ustaz perkatakan, malah ustaz pernah menyatakan pada saya bahawa kerjasama PAS dengan DAP adalah satu dakwah.

selepas baca entri ini, barulah saya tahu, ustaz tidak punya pengetahuan cukup dengan pakatan barisan alternatif yang dulu ataupun kini.

bau busuk permainan politik baru ustaz hidu di ijok rupanya.

bukan umno/bn saja perlu dibaiki, malah pas/pkr/ba pun sama.. ada tangan-tangan 'politikusarap' yang bermain mencorak dan mendramakan setiap episod.akhirnya pejuang-pejuang ikhlas menyokong melulu, dan saya tidak segan untuk katakan ustaz telah melulu menyebut tahaluf siasah dengan PKR dulu ,malah promosi untuk mengundi PKR pula.

akhirnya saya masih berdiri kukuh bahawa yang kita perlu bersihkan dan lawan adalah POLITIKUSARAP iaitu orang yang berpolitik sebab 'politik' (baca:kuasa).

ramai orang beranggapan lawan politikusarap adalah menjadi antipolitik.

maka saya dituduh sebagai anti politik.

padahal melawan POLITIKUSARAP adalah dengan menaikkan figur-figur syumul islam yang boleh memberi contoh teladan.

sudah bersediakah haji hadi menjadi contoh teladan? ramai orang masih belum lupa amanat haji hadi yang memecahbelahkan orang melayu dulu, dan masih belum lupa saya melihat haji hadi memeluk lim kit siang dikala haji hadi membenci mahathir.apa-apa pun haji hadi punya ilmu agama yang tinggi, mahir juga dalam selok belok ICT, tetapi belum boleh melepasi kriteria seorang umara yang cekap mentadbir masyarakat berbilang kaum di malaysia dan orang melayu yang majoriti jahil.

orang muda yang cintakan islam mesti persiapkan diri menjadi figur-figur syumul islam, supaya gerakan melawan politikusarap akan tercapai suatu hari nanti.

politikusarap menjadi semakin bengong dan terus bengong. mereka takkan kuat sampai bila-bila.

asal saja kita ada generasi syumul islam ditonjolkan ke tengah masyarakat, zaman peralihan politik akan berlaku.
4:33 AM

petikan http://laptopdarulfiqh.blogspot.com/2007/05/tok-guru-haji-hadi-bukan-anuar-ibrahim.html

No comments: