Sunday, January 20, 2008

JIKA TUAN GURU MENJADI KHALIFAH

Posted: Mon Jan 21, 2008 2:27 am Post subject: JIKA TUAN GURU MENJADI KHALIFAH

--------------------------------------------------------------------------------

Alhamdulillah, kita bersyukur kerana hidup dalam sebuah negara yang masih ada undang2 dan demokrasi masih lagi wujud.

Kesyukuran itu bukan bermakna kita redha dengan sistem buatan manusia, tetapi kesyukuran itu kerana kita masih mempunyai peluang yang lebih baik untuk berdakwah jika dibandingkan dengan negara kuku besi.


Dr Yusuf al Qardhawi mengatakan sistem demokrasi lebih baik dan subur daripda sistem kuku besi untuk kelancaran dakwah.

Matlamat dakwah ialah perlaksanaan Islam sepenuhnya dam seterusnya berjihad membebaskan Singapura, Thailand, Indonesia dari cengkaman sistem buatan manusia.

Kita perlu bersabar dalam usaha yg suci ini. Jalan tertegaknya daulah Islam dipenuhi dengan ranjau dan onak. Daulah islam memerlukan asas yang berbeda dengan asas jahiliah.


Ada dalam kalangan umat Islam mahu segera mendapat natijah. Mereka berkata, jika dapat kuasa, islam terus dapat ditegakkan.


Untuk memudahkan ahli TKO memahami situasi negara Islam jika ditegakkan tanpa persediaan, kita andaikan Tuan Guru di pileh menjadi khalifah.

40 % peratus orang bukan islam akan menjadi warganegara zimmi dan mereka tidak boleh berpolitik. Mereka boleh menjawat jawatan kerajaan yang tidak ada kaitan dengan agama. Contoh jawatan yang ada kaitan agama ialah hakim dan tentera[jihad]. Adakah orang bukan islam bersedia. Jika tidak bersedia, mereka menjadi kafir harbi dan perlu dihalau dari bumi Malaysia. Tetapi, ke mana?

Kemungkinan orang UMNO 3 juta akan menuntut khalifah melaksanakan segera hudud. [anak omar abd aziz pun minta ayah nya segera laksana syariaat]. Khalifah kata, kita perlu bersabar. UMNO mungkin membuat demostrasi seperti Bersih. Khalifah arahkan askar membunuh semua ahli UMNO yang menyertai demo kerana mereka adalah penderhaka.

Erm, nasib baik Pak Lah bukan khalifah. Jika tidak ratus ribu rakyat yang menyertai demo anjuran bersih layak dibunuh kerana engkar arahan kerajaan.

Marilah kita sama memahami makna daulah islam dan tuntutannya.

Jalan tertegaknya daulah masih jauh.....

Seterusnya kita berusaha seberapa daya ke arah tertegaknya daulah melalui perlbagai kaedah yg diharusnya syara'.

No comments: